Tuesday, October 19, 2010

kosong

Kadang-kadang banyak terasa banyak benda yang kita impikan dalam hidup ni. Even aku pernah make a list of what I'd love to do, at least once in this whole life kena gak try nak buat benda-benda tu. List tu aku buat masa still f4, well some are achievable and some aku dah pun terlepas. Well, no regret. Banyak lagi kot dalam senarai yang belum dicapai, and ada few yang dah pun berjaya. Contoh benda yang aku teringin sangat nak buat macam scuba diving kat Sipadan. Kenapa Sipadan? Ntah.. and ada few lagi. Well, i'll keep it to myself.

Aku rasa semua orang patut ada a list like this. Bukanlah nak memasang impian yang bukan-bukan, tapi lebih kepada untuk motivate diri sendiri. Hidup kan sekali, kalau kita terlepas benda-benda yang kita desperately nk try, mesti agak sedih. Bila dah kudrat tak terdaya baru rasa menyesal, at least give it a try. Tak mengalah sebelum masanya.

Lagi 3+  weeks nak final, bila kenang balik. Sekejap je. Macam baru semalam jejak kaki kat UPM, sekarang dah nak habis sem 1. After this mesti banyak berubah, senior2 final year pun nak habis dah. Banyak kenangan dengan diorang. And banyak gak tempat-tempat makan yang menarik yang diperkenalkan. Thanx guys!

After all, apa yang aku cuba sampaikan ialah kita kena ada matlamat dalam hidup. List things I'd love to do tu adalah one of it. Setiap orang ada cara sendiri, bagi aku list tu akan sentiasa membawa perjalanan hidup aku. Mungkin ada certain yang aku takkan mampu laksanakan pun. Oh btw, pasal kaki aku ni. So far, dah okay dah. Lepas ni kena control makan so that berat tak naik dan tak membebankan badan. Harap-harap after this no more injury. Seksa oi!!

1 comment:

ira said...

dlm list aku nak try tak mo takut ngan doktor n ubat..bole ka??? huhu..