Tuesday, August 2, 2011

oh yeah!! It's Ramadhan!!!

Pertama sekali saya mengucapkan selamat datang kepada awak. Terima kasih kerana sudi hadir sekali lagi dalam hidup saya. Selama 20 tahun hidup, alhamduillah awak datang bersama infinity kaf ba ra kaf alif ta nun (kalau x salah lah kan).  So alhamdulillah, sempat lagi ramadhaan datang dalam hidup aku ni. Azam kali ni, xmau skip terawih. Tapi nmpknya terpaksa jugak memandangkn aku akan balik kedah esok atau lusa. Bas mestilah malam kan. Boleh jugak kalau nak mntak pak cik bas singgah dulu nk terawih mana2. Kot2 lah boleh. Setiap kali ramadhan datang aku msti pasang niat. Niat nak jadi baik, or maybe lebih baik. Harapnya dimakbulkan niat.

Bila eh first start puasa?? Aku pun dah lupa. Yelah, dulu aku puasa sebab aku nk puasa. Seriously, bukan sebab nk dapat duit raya or upah sebab puasa penuh. Tapi adalah jugak time kecik2 (mind the word kecik2) dulu curik2 minum air masa tgh mandi. Alasannya tertelan. Memang xlah kan. Cara tak menghalalkan matlamat yok!

Apa yang aku igt time kecik2, puasa amatlah azab. Dahaga, lapar, pastu dengki sbb kwn2 aku boleh makan dgn sesuka hati. Tapi xpe, azam kena kuat time tu, barulah boleh berlagak dgn kwn2 sbb puasa penuh. Bila time berbuka msti xtahan sbb tgk iklan kat tv yg sedap. Tambah seksa bila, azan kat kl dah berkumandang, tapi berbuka kat kedah lmbat few minutes. Few minutes of hell..selalunya aku dah ready kat meja mkn.

Sekarang bila dah besar xlah rasa sgt. Raya pn xlah mcm raya time kecik2. Baru puasa sehari kot dah cte psl raya. Tapi aku rasa ni habit yg aku xleh tinggal sejak dulu lg. Menghias rumah dengan pelita bila time dekat2 dgn raya. Tambah2 skrg bila dah dok kt kg. Serius best pasang pelita=) Rasa meriah sgt. Cant wait to get home sweet home. Nak berbuka dgn family. Haih..moto lah ni buat hal. Semangat je aku basuh baju semua kat kolej.

 Anyway, selamat berpuasa utk diri sendiri, and to anyone who drops by here purposely or accidentally. Wishing u all d best dalam beribadat..

1 comment:

Anonymous said...

selamat berpuasa juga..